dimarts, 16 de novembre del 2010

M'ompli el VGI?

El VGI o voluntariat geoespacial esta en boga. La pregunta és; les dades geoespacial provinents del VGI m'omplin?. Jo diria que tot depén de les necessitats del que empra aquestes dades. En la majoria dels casos jo personalment utilitze la cartografia oficial o goolge maps per que sol ser la mes completa en general, ara be en certes ocasions aquesta cartografia o mapes no m'aporten la informació que estic buscant. Per exemple si vull fer senderisme segurament recorreré a wikiloc, m'ofereix informació mes completa sobre rutes senderistes o de BTT. No son dades "completes" però si que son dades amb la informació que estic buscant.

Patrick Maué i Sven Schade en el seu article distingeixen cadascun dels atributs d'un objecte espacial per separat a l'hora de valorar si estes dades son completes. Una cosa es si les dades estan "completes" a nivell global cobrint tota tota una regió o be estan "completes" a una escala local. Les dades VGI no serveixen per a tot el món per a un nivell local si que podem tindre tota la informació que busquem d'eixe lloc . De fet distingeixen entre informació completa, espacial temporal i temàtica.

En el món del VGI la la informació va creixent poc a poc i de forma anàrquica, es a dir la informació espacial pot estar incompleta a nivell de país però un terme municipal pot estar molt ben representat. En qualsevol cas un projecte VGI consta de dos fases, una primera de creació de les dades i una segona d'utilització a mesura que es va representant el món la informació geoespacial.

Un altre tema es si la informació provinent del VGI es creïble. Açó es pot saber si disposem d'informació oficial per a contrastar. No obstant en molts casos no pots ni plantejar aquesta pregunta ja que la informació VGI es l'única que esta disponible a eixa escala i per a eixe lloc en concret. Pot ser en aquest darrer cas la informació no siga creïble, però no hi ha res més. Es en aquestos caso on el VGI te un gran valor.