dimecres, 12 de setembre del 2012

En bicicleta al treball

Fa uns anys que estic anant amb bicicleta al treball. El trajecte es de uns 8 km per a agafar el tren que me porta a Castelló. Fins ara anava sols a l'estiu ja que a l'hivern pel matí encara es de nit. Aquest any estic decidit a anar encara que siga fosc. Per què? doncs he descobert que arribe més despert a la feina, el temps que passe a la bicicleta es com anar al gimnàs a fer esport o fer alguna activitat física per les vesprades, a més a més es una forma de estar en forma. No obstant el mes important es que encara que tarde mes temps al final de la correguda dispose de mes temps lliure per a dedicar-li-la als meus fills i a la meua dona.

Al principi resulta un poc dur alçar-se pel matí i tindre que agafar la bicicleta però amb el temps t'acostumes i la necessites. Un altre problema es la seguretat. Circular al costat dels cotxes per la carretera dóna por. Una solució es buscar una ruta alternativa. En el meu cas he buscat un ruta que transcorre principalment per camins rurals entre tarongers, tan sols estic en la carretera un parell de km on els cotxes no van ràpid i son respectuosos amb els ciclistes. L'altra mesura de seguretat es portar llums al davant i al darrere, m'he comprat un model que funciona amb imants no usa piles i mai s'esgotaran en plena carretera. A mes de les llums imants a l'hivern porte un llum led fixa davant i una darrere.